Acest demers reprezintă un proces transparent de selecție a unui consilier care va activa în cadrul cabinetului meu parlamentar.
Candidata sau candidatul ideal corespunde următorului profil profesional:
Are o cunoaștere ideologică a social-democrației și capacitatea de a propune o viziune originală cu privire la modernizarea și dezvoltarea doctrinară a social-democrației, în acord cu trend-urile europene;
Înțelege sinergiile între sectorul culturii şi alte sectoare de activitate, precum sectorul educaţional, social, economic şi capacitatea de a contribui la elaborarea unor politici publice trans-sectoriale;
Înțelege mecanismele de susținere a iniţiativei private în cultură şi a sectorului cultural independent şi capacitatea de a propune idei de proiecte pentru dezvoltarea cooperării culturale transfrontaliere;
Are capacitatea de a iniţia şi negocia, în condiţiile legii, parteneriate, protocoale, acorduri şi alte forme de cooperare internaţionale inter-instituționale în domeniul culturii și al studiilor politice;
Are capacitatea de a propune, dezvolta și implementa mecanisme pentru promovarea sectorului cultural ca factor important în procesul de dezvoltare durabilă și domeniu esențial vieții.
Angajarea se face pe o perioadă determinată.
Consilierul parlamentar are următoarele responsabilități:
Participă la activitățile Comisiei de Cultură din cadrul Camerei Deputaților;
Desfășoară activități profesionale aferente Cabinetului Parlamentar;
Inițiează, dezvoltă și analizează politicile publice, respectiv conținutul legislativ, în domeniul culturii, redactează amendamente, în cazul în care acestea se impun;
Oferă asistență de specialitate în cadrul ședințelor de pregătire a plenului.
În privința educației și formării profesionale, candidații trebuie să îndeplinească următoarele condiții:1. Cunoașterea unei limbi străine de circulație internațională (min. nivel C1)
2. Capacități de argumentare, gândire critică, analiză politică și culturală.
3. Experiență în redactarea și analiza textelor cu conținut cultural, a platformelor de dezbatere publică, a proiectelor culturale și educaționale.
4. Competențe digitale (nivel experimentat pentru folosirea Microsoft Office și a platformelor de comunicare precum Zoom Meeting, MS Teams, Google Meets, Webex).
Reprezintă avantaje competitive:
1. Studii superioare în domeniul umanist (în domeniile următoare: științe politice, filosofie, studii culturale, sociologie, istorie, teologie);
2. Experiență anterioară de minimum 6 luni într-o instituție culturală sau educațională;
3. Experiență în managementul și implementarea proiectelor;
4. Experiență în analiza legislativă în domeniul cultural;
5. Activități de cercetare în domeniul științelor politice, mai cu seamă în aripa stângă a spectrului politic (sfera social-democrației).
Dacă ai bifat multe din condițiile enumerate mai sus, poți trimite candidatura ta la adresa cabinetparlamentarvulpescu@gmail.com . Aceasta trebuie să conțină:
1. CV
2. O scrisoare de intenție (max. două pagini) în cadrul căreia avansezi o propunere concretă de proiect legislativ / un set de măsuri pentru sprijinirea financiară a sectorului cultural postpandemie, care să aibă la bază principii social-democrate.
3. O scrisoare de recomandare din partea unei personalități din mediul academic, cultural sau politic.
Termenul limită pentru transmiterea aplicațiilor este 22 mai 2021, ora 23:59.
Calendarul selectiei va fi anunțat ulterior pe această pagină și prin email persoanelor care au trecut în etapa următoare a selecției.
Proba finală constă într-un interviu (de cca 15 min). În cadrul interviului, candidații vor primi și o întrebare într-o limbă de circulație internațională (en/fr), pentru a proba competențele lingvistice (ascultare/vorbire).
Succes! – A PRECIZAT IONUȚ VULPESCU, depututat în Parlamentul României.