La Școala Gimnazială Dudești, din județul Brăila din micuța localitate brăileană Dudesti, învățământul ține pasul cu evoluția societății și a tehnicii, iar comunitatea susține acest lucru.

La Școala Gimnazială Dudești, din județul Brăila din micuța localitate brăileană Dudesti, învățământul ține pasul cu evoluția societății și a tehnicii, iar comunitatea susține acest lucru.
La școala din Dudești profesorii sunt conștienți că tehnologia este necesară în acumularea unor cunoștințe noi și pentru formarea unor deprinderi care să permită elevului să se adapteze cerințelor unei societăți aflată într-o permanentă evoluție.
Elevii trebuie să fie pregătiți pentru schimbări, să le întâmpine cu entuziasm, nu cu frică și rezistență, acesta fiind și principalul motiv pentru care profesorii din Dudești au înscris școala în proiectul Digitaliada.
Despre localitate
Pe teritoriul actual al comunei Dudești, funcționa la sfârșitul secolului al XIX-lea comuna Tătaru, formată doar din satul ei de reședință, cu o populație de 1.470 de locuitori. În comună exista o biserică fondată în 1830 și o școală mixtă. În 1925, comuna Tătaru era formată tot din satul Tătaru și avea 2.598 de locuitori. Satul Dudești s-a înființat mai întâi cu numele de Nicolești-Jianu, după 1925, iar în 1931 constituia o comună de sine stătătoare, comuna Tătaru fiind desființată și inclusă în comuna Dudești.
Despre școală
Într-o școală cu o istorie de câteva secole, astăzi calculatorul este necesar în acumularea unor cunoștințe noi și formarea unor deprinderi care să permită elevului să se adapteze cerințelor unei societăți aflată într-o permanentă evoluție.
Directorul școlii: A început în 1996, ca profesor suplinitor la Școala din Roșiori, Brăila. Este licențiată în matematică și informatică la Universitatea „Petrol-Gaze” Ploiești. Din 2011, predă matematică și este directorul Școlii Gimnaziale Dudești. „Educația digitală va aduce elevilor o mai bună dezvoltare a capacităților de comunicare, crearea de situații problemă cu valoare stimulativă și motivațională pentru elevi sau cu statut de instrument de testare al nivelului cunoștințelor și abilităților însușite”, declară Daniela-Rodica Orășanu, director și profesor matematică în școala din Dudești.
Povestea Digitaliada
Profesorii de la Dudești, Brăila, au înțeles că proiectele și parteneriatele public-privat pot ajuta considerabil la dotarea școlii. Elevii folosesc calculatoarele din laboratorul de informatică ori de câte ori profesorul consideră că lecția desfășurată se poate adapta predării cu ajutorul calculatorului, iar acest lucru este posibil pentru că la Dudești există un laborator dotat cu calculatoare, dar care au îmbătrânit de ceva vreme.
Digitaliada este aerul proaspăt de care profesorii și elevii de aici aveau nevoie: tablete, proiecte didactice, aplicații online, acces la internet. Prin proiectul Digitaliada, școala a primit 26 de tablete complet echipate cu aplicații digitale educative, un laptop, un videoproiector și ecran de proiecție.
Profesorii de matematică și T.I.C.
Profesorii de la Dudești utilizează laptop-ul si videoproiectorul pentru prezentări PPT la clasă, redactarea altor materiale necesare desfășurării activităților didactice, tutoriale, sesiuni de formare. Acolo unde interesul este dat de nevoia de evoluție și dezvoltare, se vede și la clasă. „Este știut faptul că folosirea metodelor digitale este la început de drum în țara noastră, dar acest lucru nu ne împiedică să sperăm că și copiii noștri pot beneficia de avantajele lor: dezvoltarea creativității și a unei atitudini critice și reflexive față de informația disponibilă”, susține Răzvan-Ștefan Dumitru, profesor TIC.
Profesorul de matematică, este de părere că educația digitală va aduce elevilor o mai bună dezvoltare a capacităților de comunicare. „Cu ajutorul tehnologiei vom putea crea situații problemă cu valoare stimulativă și motivațională pentru elevi sau cu statut de instrument de testare a nivelului cunoștințelor și abilităților însușite”, adaugă doamna Danielei-Rodica Orășanu.
În vizită la Școala Gimnazială Dudești – școala unde orele de mate și TIC au devenit mai interesante

FOTO: Oră de matematică modernă cu ajutorul proiectului Digitaliada
Pentru o școală construită la începutul secolului trecut, secretul durabilității îl reprezintă actualitatea actului didactic. Așa că, de la începutul anului școlar, profesorii de la Dudești predau cu ajutorul tehnologiei, iar elevii dau rezultate.
Ponderea elevilor atrași de ora de matematică a crescut, la fel și entuziasmul dascălilor, iar părinții sunt mulțumiți. La Școala Gimnazială din micuța localitate brăileană, învățământul ține pasul cu evoluția societății și a tehnicii, iar comunitatea susține acest lucru.
„Copiii își doresc tehnologie și datorită lor am și aplicat pentru acest proiect. Ei vor să vadă ceva nou, ceva frumos, ceva atractiv. În acest caz, este normal să ne adaptăm cerințelor lor pentru a-i face să vină la școală cu drag, mai ales că matematica este destul de grea și nu este accesibilă tuturor. În cazul nostru, tabletele și tehnologia digitală prezente pe bănci i-au determinat să vină la ore, să fie atenți, chiar și să învețe mai bine”, afirmă sincer doamna Daniela-Rodica Orășanu, profesor de matematică.
Iar vorbele sunt susținute de fapte și rezultate. Pentru elevii de la Dudești, ora de matematică este cu totul diferită, pe lângă caietul și cartea de matematică, ei au pe bănci și tablete. „Mi se pare că este mai ușor pe tabletă și îmi atrage atenția mai mult. Mi se pare o oră foarte frumoasă și interesantă”, spune Ana-Maria, elevă în clasa a VII-a.
Acasă, părinții au fost cei care au început să înțeleagă că tehnologia înseamnă și educație. „Cum pentru copii tehnologia este o noutate și pentru noi, părinții, vă spun sincer, este un lucru complet nou. Dar ne încântă să ne uităm și noi la ce fac cei mici pe tabletă”, susține mama Anei.
Se spune că o comunitate ajunge la maturitate atunci când se gândește la cei mai puțin avantajați membri. Este și cazul profesorilor de la Dudești: ”Am avut copii care nu știau tabla înmulțirii în clasa a V-a , dar ușor-ușor, mai ales anul acesta de când folosim tabletele, sunt interesați, învață, astfel încât atunci când se verifică sunt foarte bucuroși să vadă că nu au greșit, că au toate răspunsurile corecte”, susține doamna Daniela-Rodica Orășanu, profesor de matematică.
Tehnologia digitală se dovedește o punte de legătură între profesorul deschis la nou și elevul care crește odată cu tehnologia. „Matematica este un obiect destul de dificil pentru foarte mulți și destul de rigid, este o știință exactă, nu merge să interpretăm. Faptul că aplicațiile folosite abordează altfel matematica i-a atras pe copii. Îmi aduc aminte că lucram pe o aplicație, cred că Pitagorea și elevii erau înaintea mea, ei mi-au arătat care sunt pașii de urmat”, afimă profesorul de mate și T.I.C., domnul Răzvan-Ștefan Dumitru.
Directorul școlii, doamna profesor de geografie Georgeta Soare, este foarte mulțumită de felul în care educația digitală se implementează în școala din Dudești. „Mult mai receptivi și mai încântați sunt elevii claselor V și VI. Pentru că ei nu au grija acelui examen de finalitate a ciclului gimnazial. Am asistat și eu la câteva lecții predate cu tableta și am realizat că, pentru un profesor de geografie, noțiunile de matematică sunt destul de dificile, dar prezentate în acest format digital sunt mult mai ușor de fixat”, susține directorul școlii.
Concluzia o trage doamna Orășanu, cea care a fost director al școlii anul trecut și a făcut toate demersurile pentru implementarea proiectului Digitaliada la Dudești: „Trăim într-o eră digitalizată. Copiii doresc acest lucru, ca urmare și noi trebuie să încercăm să le punem la dispoziție aceste tehnologii, astfel încât să vină cu plăcere, cu drag la școală, să ni-i apropiem”. Iar acest lucru se întâmplă la școala din Dudești.
sursa: digitaliada.ro